lørdag den 14. oktober 2017

Back on track

Kære alle

For 2 uger siden var jeg til Nordic Adoption Councils konference i Helsinki. Jeg forlod Helsinki enormt inspireret efter de mange gode oplæg. Konferencen havde ny fænomener i adoptionsverdenen som tema.
Så inspireret, at jeg tog en beslutning. Nemlig at jeg vil begynde at blogge om adoption igen.




Der er sket meget siden sidst.
Jeg er stoppet som Post Adoption Coordinator hos Danish International Adoption, Danmarks eneste nuværende adoptionsformidlende organisation.
Det blev til halvandet år i organisationen, og jeg har lært enormt meget om det danske - og det internationale adoptionssystem.


Nå anyways, jeg er nu ansat på IDEmøbler og Ilvas hovedkontor, og der har jeg det rigtig godt :-)
Men jeg kan ikke slippe adoptionsarbejdet helt. Og derfor falder det mig ganske naturligt at skulle blogge om adoption igen.

Denne gang bliver det forhåbentligt med et bredere udsyn og en mere nuanceret forståelse. Jeg har ikke skiftet holdning til international adoption, og det kommer jeg formentlig heller aldrig til. Men jeg er mere villig til at ville forstå nuancerne. Jeg er stadig modstander af de skingre debatter, men jeg tror alligevel på, at vi lærer mest af hinanden ved at tale sammen.

Jeg har besluttet mig for, at jeg denne gang også vil blogge på engelsk - i hvert fald når energien er der til at oversætte det. For jeg ved, at min blog kan bringe perspektiver til Skandinavien og Europa. Min blog er tidligere blevet læst i udlandet, og nu skal de have en fair chance for at forstå, hvad jeg egentlig mener :-)

Dette bliver det indledende indlæg, og så kommer der snart et nyt indlæg, der faktisk handler om adoption.


English version:

Dear all

I just came home from Nordic Adoption Council's Open Days in Helsinki. When I left, I felt so inspired after days with interesting speeches.
So I made a decision. I will start blogging again about adoption.

A lot has happened since I last wrote something here.
I no longer work as the Post Adoption Coordinator at Danish International Adoption. One and a half year as the PAS Coordinator, and I have learned so much about the danish - and the international adoptionssystem.
Anyways, I am now working at the headquarter of IDEmøbler and Ilva, and I love it there! But I cannot let go of adoption. That's why I decided to go back to my blogging about adoption.

This time I hope it will be with a broader perspective. I have not changed my mind about intercountry adoption, and I probably never will. But I am more willing to understand the different perspectives. I will always be against some of the debate with no perspective, but I actually do believe that we learn from each other by talking to each other.

I have also decided to do an english version - at least when I have the time and energy to translate everything. Because I know that I have something to contribute with, that hopefully can be useful in other countries in Scandinavia and Europe, maybe even further away. I know, my blog has been written abroad in the past, so I think it is time to the international readers a fair change of understanding, what I am writing.

So this will be all for now, but I will write more soon!

- Choko

Ingen kommentarer:

Send en kommentar