torsdag den 17. oktober 2013

Et stort rod!


Kære alle sammen.

Det er ret lang tid siden, at jeg har fået skrevet noget - og det beklager jeg virkelig! 
Hele min verden har været lidt stresset siden Færøerne, så jeg har forsøgt at slappe lidt ekstra af, og det har Bloggen lidt under. Jeg har været en tur i Berlin med Horsens Statsskole her i sidste uge. Det var super fedt at få set min yndlingsby, og turens højdepunkt var helt sikkert at overraske min ex-svigermor på arbejdet. Hun blev så glad - og rørt (Ja ok, jeg tudede ligeså meget som hende!)

I adoptionsverdenen er der sådan en ulmende stemning for tiden. Jeg tror, alle er spændte på det dialogmøde, som skal afholdes i Social - og Integrationsministeriet næste tirsdag. Jeg er også selv lidt spændt - jeg skal deltage som repræsentant fra ASU. 
Men omvendt så har jeg lidt svært ved at se, hvad mødet skal gøre godt for.. Det er jo ikke engang en høring. Der skal heller ikke besluttes noget. Så jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan jeg har det med det. 
Nå, men det bliver i hvert fald spændende at se, hvad der kommer ud af det møde. Jeg skal naturligvis nok komme med en update i næste uge. 

I den seneste tid har jeg følt mig mindre inspireret og motiveret. Måske er det på grund af stressen og mit nervesammenbrud. I hvert fald har det været lidt svært at finde gnisten .. Derfor har jeg forsøgt at vende blikket indad, få arbejdet med mig selv og få det godt igen. Det handler om at finde ud af, hvilket menneske, man gerne vil være. Både overfor sig selv - og overfor andre. 

Ofte kan mit hjem godt blive ét stort rod. Jeg er meget på farten, og bruger ikke ret mange timer derhjemme. Og tiden derhjemme vil jeg gerne nyde i fulde drag. Jeg har derfor på det seneste forsøgt at skabe mig en hyggelig base derhjemme. (Jeg har godt nok boet der i knapt 3 år, men det har været lidt en process!) 


Nyindkøbt dekoration til vindueskarmen!

Tilbage til adoption. Men fordi det står lidt stille for tiden, har jeg også tilladt mig at være knapt så meget oppe på dupperne. Det giver mig heldigvis også mulighed for at arbejde på mine foredrag. Jeg har lige holdt et på sjælland, og jeg er så heldig at have 2 mere i november måned. Når man har gjort det i så mange år, som jeg har, så kører man ofte på rutinen, men nogle gange er det godt med lidt justeringer. Dertil kommer naturligvis min historie om Sri Lanka, som naturligvis også er en del af min historie.
Så nu er jeg klar til at holde en masse foredrag.

Det bliver ikke til mere lige nu. Beklager det enormt rodede blogindlæg! (Der kommer nogle nye snart!)

- Choko

Ingen kommentarer:

Send en kommentar