mandag den 29. juli 2013

Update

Kære alle sammen

De sidste 2 uger har jeg været i Tyrkiet. Havde set frem til denne ferie rigtig længe, og den var også vældig tiltrængt! Det var skønt at få oplevet landet igen - denne gang under Ramadan, hvilket var helt specielt, for der skete noget med deres døgnrytme, og vi blev vækket af trommer om natten (som skulle påminde folk om at få spist, inden solen stod op)

Vi startede med at være i Istanbul, hvor vi så rigtig mange ting. Vi var ude og sejle, og fik set Den Blå Moské, Ayasofya, Galata tårnet, den asiatiske del af byen, Taksim pladsen og meget andet.. Det var helt specielt at besøge Taksim og den omstridte park.. Det meste var vendt tilbage til gamle vaner, folk lå og sov i parken, som de plejede - det var helt underligt at forstille sig, at der 14 dage før havde været en masse uroligheder..


Noget af det bedste var dog, at vi tilfældigt mødte en veninde i Tophane.. Hun er også fra Sri Lanka, og har været hos sin familie 2 gange.. Vi fik snakket rigtig meget, og hun har generelt undervejs givet mange gode råd.. Det har været rigtig rart at kunne spørge én til råds! Hun fortalte om sin historie og kom med anbefalinger om alt fra myggecreme til tuk tuks (et lille vildt transportmiddel på Sri Lanka)

Derudover fik vi besøgt Pamukkale, som er et stort kalkbjerg med teratiner fyldt med vand.. Vild fascinerende!


Vi hilste også på min venindes familie, lovede sidste år at komme igen i år, så det måtte jeg jo holde.. De er alle så søde, og betragter mig som en del af deres famille!

Til sidst holdte vi lidt badeferie i Antalya, hvilket var meget tiltrængt! Super lækkert med en masse luksus efter 10 dage med kultur.. Her fik jeg slappet rigtig godt af med en daglig tur i deres ene fitness center for kvinder efterfulgt af en tur i poolen!
Der var masser af rum til eftertanke og refleksion, hvilket var nødvendigt eftersom, jeg skulle rejse til Sri Lanka ca 36 timer, efter jeg ville lande i DK. Jeg fik da også skrevet mig en liste med de ting, som jeg skulle huske at sige, når jeg skulle møde min biologiske mor.

Lige nu sidder jeg på hotellet i Colombo og har brugt dagen med min biologiske mor :) det skal dog lige falde lidt på plads det hele, før jeg kan få skrevet noget ordentligt om i dag!! Det kommer én sf dagene!

Godnat fra Colombo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar