lørdag den 1. december 2012

Sikke en uge

Kære alle sammen.

Lytter til en af de største stemmer fra Tyrkiet. Ebru Günes har en fængende stemme! Jeg kobler af.

Hold nu op en uge, jeg har haft! Sjældent har jeg sovet så lidt, siddet foran min Mac i så mange timer, røget så mange cigaretter og gået frem og tilbage i mit køkken!

Det har virkelig været hårdt. Det skal der slet ikke være nogen tvivl om. Adoption har aldrig fyldt så meget i medierne, som de har gjort i den forgangne uge.
Det har været rigtig svært - af flere grunde.
1. Jeg har så ondt af lille Masho.
2. Jeg får ondt af hendes forældre, fordi de udsættes for et så stort og offentligt had, som efter min mening er helt uhørt. De er blevet rådgivet dårligt.
3. Manglen på viden om adoption skriger så højt i den dokumentar. Den psykolog aner ikke, hvad han taler om! Han er totalt afsporet.
4. En helt ny problemstilling er kommet til overfladen. Mediernes besøg hos de biologiske forældre. Det er så uetisk og så forkert! Det må ikke ske! De skal lade vores familier være i fred, skal de!
5. Jeg har tillid til et system og de danske myndigheder - men det kritiseres så groft!
6. Jeg elsker adoption, det reddede mit liv, og debatten er så fjendsk og fuld af had.
7. Folk forstår simpelthen ikke, hvordan det er at være adopteret. Og de vil heller ikke lytte..

Det hele bunder i, at der mangler viden om adoption, støtte til adopterede og et eftersyn af systemet her og der. Vi skal have ryddet op i alt det her, og vi skal hele vejen rundt. Bliver næsten helt forvirret af alle de ting, som kan forbedres!
Jeg skal vist have det lidt på afstand. Jeg skal have tømt hovedet og se tingene mere klart! (Måske et par timers søvn ville gøre godt?)



I dag har jeg brugt dagen hos en veninde. Juleklip og hygge hele dagen.
Imorgen kommer far og laver lidt praktisk her i lejligheden. Der skal skrives eksamensopgave. Hele ugen gik med adoption, journalister og eftertanke. Kunne overhovedet ikke koncentrere mig om opgaven, så nu er jeg en uge bagud, og det skal indhentes imorgen! Bum..

Nu vil jeg gå i seng..

Jeg skal nok komme med et mere sigende oplæg. Skulle bare lige have det her ud af systemet. 
Godnat
- Choko <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar