torsdag den 22. november 2012

Afveksling og afkobling - Adimi kalbine yaz!

Afveksling...

Jeg sidder i min seng og arbejder. Tonerne fra Tarkan spiller højt, og jeg har hørt den her sang på repeat siden i forgårs (Jeg lyver ikke! På repeat!) Jeg er rigtig træt, og vil helst bare ligge i fosterstilling og høre musik. Jeg er uduelig og anelse sørgelig i dag. 
Sangen minder mig om mit livs rejse til Tyrkiet. Mange danskere tror nok, at Tyrkiet kun er et feriested med alt for mange mennesker, og der danses til Tarkans "Kiss kiss." Sådan er det ikke. Jeg havde aldrig troet, at Tyrkiet - og tyrkerne ville få så stor betydning for mig. Her kommer lige lidt billeder fra ferien. 

Moské i Antalya. Vi er lige ankommet til byen og har sovet hos nogle venner. 

Udsigt fra hotelværelset i Antalya. Bygningerne er nogle MEGET fine hoteller.

Billede af vores hotel. Grida City Hotel huser starten på vores eventyr.
Her mødte vi en tyrkisk kendis fra Survivor (Tyrkiske Robinson), Wipe Out og Deal No Deal, som i dag er tennistræner. Vi endte med at mødes med 2 af kollegaerne senere på rejsen. 

Beach Park, Konyaalti, Antalya. Vi fandt vores flag!


Vores første dag i landsbyen udenfor Banaz. Her besøgte vi familie.
Manden ville så gerne have, at jeg tog et billede af ham og sit æsel.

Den smukke udsigt fra huset i landsbyen. Solen er på vej ned, og det er så betagende! 

Om tirsdagen var der bazar. Det var fedt!

Mig på bazaren!

Vores sidste dage brugte vi i Izmir.
Vi er taget til Cesme, hvor alle de rige og kendte holder deres ferier.
Det kan vi godt forstå - hold op, hvor er der lækkert! Uhm!

Nu går vi bare og venter på, at vi skal rejse til Antalya, Izmir og ikke mindst Istanbul til sommer. Nøj, hvor jeg glæder mig. Slappe af, hygge sig og møde en masse mennesker. Og drikke tyrkisk the! Det savner jeg herhjemme. I disse tider er der rigtig meget fokus på adoption, og det tager hårdt på mig. Amy sagen ligger mit hjerte nær, og sagerne om de etiopiske børn gør mig vred! Jeg bliver frustreret over, at der er så meget modstand. Jeg bliver frustreret over, at det skal være så svært, når vi er så mange, som bare gerne vil nyde vores frirum og vores fællesnævner. Jeg er harm over den danske journalistik og Politikkens måde at bringe historier på - jeg plejede ellers at elske Politikken! (Giddi günler; Oh those good old days!)
Jeg ved også godt, at der er nogle, som har det langt sværere med det her, eksempelvis de involverede i Amy sagen, men for mig er det stadig svært. Jeg er ung og har kun 21 års liverfaring (Dammn, tiden går stærkt - jeg havde fødselsdag i søndags!), men jeg er formand for alle unge adopterede i Danmark, og derfor vil jeg også gerne være oppe på et højt niveau, jeg vil være orienteret og skarp. Det kan ikke lade sig gøre hele tiden, og jeg har desværre ikke altid ret. Men jeg forsøger virkelig at holde mig på niveau med eksperterne ;-) Det er hårdt arbejde, fordi at adoption er meget nuanceret, og enormt følsomt og forskelligt for alle. Nogle gange kan det være svært, at abstraherer fra sine egne holdninger, som jo typisk bunder i egne erfaringer - selvom, at man absolut ikke bør generaliserer ud fra egne erfaringer! Det forsøger jeg også selv at efterleve, og derfor suger jeg ALT til mig som en svamp. 
Så med al den omtale og den frustration, den medbringer, vil jeg hellere fordybe mig i tyrkisk musik. Jeg må koble hjernen lidt fra i dag, og så tage fat imorgen. Nu er det tid til Tarkan ;-)
Og jeg har naturligvis uploadet sangen til jer også! 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar