søndag den 22. juli 2012

Rejsen hjem


Rejsen hjem...

Jeg er adopteret, hvilket betyder at jeg har 2 sæt forældre, og 2 lande hvori jeg har rødder. Det betyder nødvendigvis ikke, at jeg har tilhørsforhold til begge sæt forældre eller begge lande, men jeg har muligheden! Jeg har muligheden for at søge tilbage og lede efter mine rødder. 
Den mulighed tager jeg nu i brug! 
For noget tid siden fandt jeg min sagsbehandler Pam Pieris på Facebook, og valgte at kontakte hende. Hun svarede :-) Og hun kunne huske mig, og tilbød mig sin hjælp, hvis jeg én dag vil tilbage til Sri Lanka. 
Fra den dag blev det meget vigtigt, at jeg snart flyver derned og gør et forsøg. Måske finder jeg ikke, det jeg leder efter - men det er en chance, jeg er nødt til at tage. 


Pam Pieris og mig selv som spæd.
Hvad betyder det egentlig at rejse hjem? Jo, for mig betyder det, at jeg tager hul på noget, som jeg har faktisk har forsøgt at feje lidt ind under gulvtæppet i noget tid. Det betyder at jeg løber en kæmpe risiko, jeg kan jo risikere at blive afvist, at min familie er gået bort - eller at resultatet bliver positivt, som jeg gerne vil have det :-)
Men det er meget vigtigt at slå fast, at denne søgen ikke gør mig til mindre dansker. Jeg bliver heller ikke en mindre del af min familie. Jeg udvider den bare lidt...


Nu vil jeg stå op og pakke min kuffert ud. Kom hjem fra Østrig i nat og hjem til et tomt køleskab. Scheisse! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar